Saturday, March 14, 2009

THE BEGINNING CONCERT 2009

Odoi Dogo!!! It is one of the worst organised huge event di KDCA. Napa saya cakap begitu.. Yang paling penting, saya terpaksa beli tiket..ahhaha..no problem bah sebab lepas sampai dari KL, saya trus gi kedai kamera to check kamera aku yang rosak tu.. tapi..sial betul belum siap sebab parts belum sampai.. kitai punya kadai.

Anyway,.. tiket RM70.. itulah makanannya?? Sudahlah saya lambat and duduk satu orang (pada mulanyalah).. Tapi bila saya jalan2 tgk makanan table yang lebih mahal..hmm not bad pulak.

Ulasan saya pada malam itu:

1) DJ Othoe did very well, banyak masa dia telah selamatkan keadaan

2) The planning , sequence masuk -keluarnya artis is a total screw up. DJ Othhoe "memperkenalkan,..Ivy Alexandra... dia panggil hampir berapa kali akhirnya diberitahu yang Ivy belum sampai.. Ivy tu sudah mula menunjuk sifat keDivaan?? Ivy,..kontek saya cepat mau cerita sebenarnya.. Ko kena pkukul macam Rihanna kah? Kostum dorang salah hantar trus ko mengamukkah? Atau salah warna buts kamu, ko minta merah, yang datang putih? Hah..sila2 Ivy ... sila jelaskan napa kamu lambat datang.

3) Planning..amboi amboi!!!!! budak2 D'Angels berlari kehulu,..kehilir sambil bercakap dgn walkie-talkie..big deal lah bro kalau timing masuk kuar artis totally kecoh.. DJ panggil artis..punya lambat artis kuar..mana budak2 walkie talkie hah?

4) Felix Agus pun lambat mau kuar lepas kena panggil beberapa kali.. ini saya tidak blame Felix sebab waktu tu saya gi curi masuk belakang stage (pura2 kawan makeup artis). Beliau sudah ready tapi budak D'angels ma
cam buat tak kisah ja.. weii..your job is to bagi queue barisan artis & musician to get ready.. ini tengah berborak2.. adehh!

5) Felix is a pro sebab dia compensate kelambatannya masuk dengan interaction yang cukup menghiburkan dengan Othoe. Tapi rebonding habis si Felix tu.. I'm not a fan of his new hair style.. terlalu ramai yang buat style gitu. Tapi itu cuma pandanagan saya. Kalo Felix suka, itu yang penting.

6) Ivy oh Ivy finally datang... oh kijap. Kita terlupa Diana. Again timing tersangat kecoh sampai terpaksa kena panggil beberapa kali baru lah beliau naik atas stage and tried to explain yang dia busy tengah check layout.. excuse me girl.. Kamu teda buat briefingkah sebelum konsert. My opinion, walaupun pada awalnya say bagi komen pedas terhadap KENTE, b
ut their planning walaupun kecik dr segi skel tapi sangat effisien. Diana should have learnt somthing or asked KE on macamana KE organised the heats.. Dia ada disana mah..

7) Ivy..? or Ivey.. anyway she has a beautiful voice. Saya suka lagu Jac, Dibawah pohon asmara. Bila dia cakap dia mau nyanyi lagu tu..(waktu tu saya berdiri right in fron of the stage sebab pakai kamera besa..excuse me DSLR saya rusak , ingat). Anyway,..beliau telah buktikan yang dia pun boleh membawa lagu tu dengan baik. Well done.. tapi napa lambat ah?? Cuba story sikit.

8) Luckydraw..ini yang buat aku sangat panas. Dah lah beli tiket RM70, bila nombor kena panggil baru saya perasan tiket saya blum kena , apa perkataan mau cakap ni hah..koyakkan nombor? koyakkan tiket? whatever...kamu tau maksud saya. Kalau tidak sudah saya dapat free vok
al lesson tu.. Butullah budak D'Angels yang jaga tiket..

9) Lepas tu kaki saya dipijak oleh orang mabuk didepan stage yang sibuk excited tengok Stacy. Tidak cakap sorry lagi tu..oopss..salah skrip. Bukan ulasan. Tapi memang nda patut!

10) Papier Mache,.. ini saya tidak salahkan mereka. Kenapalah kalau sementara DJ Othoe tengah interaksi dgn penonton, dorang kena bagi Q untuk buat preparation? In any live conserts, kita tidak mau waste time tengok dorang setup alat2 muzik. Mungkin ini direction D'Angels, dorang mau penonton saksikan bagaimana nak setup alat muzik. But..I like muzik dorang..plus dorang friendly dgn penonton dan terutamanya saya..hehehe.. Ahh..kamu jagan start lagi ah..paling aku gay lagi nanti.. Saya robot ingat. Lagipun, kalau apa2 pun,..my business bah.. :-p

11) Diana lagi,..oops so sorry girl I hope ko buli terima kritikan cili padi pedas. Saya tengah berdiri dekat table beliau,..minum air, yes..of course Evian Mineral water. Othoe panggil dia pasal lucky draw..or something. Tapi beliau sibuk duduk berstory..story panas kot sampai dia lupa nama dia kena panggil 3 kali. Inilah yang dikatakan bad planning..dipatut kena remind oleh budak walkie-talkie tu yang dia standby untuk naik pentas... KENTE members sila bagi tips.

12) Lotter & Brothers..apa nama group dia tu? Anak-anak muda ini cukup berbakat dan saya amat terhibur bila mereka 'mendendangkan' lagu mereka..seperti apa yang dikatakan oleh Lotter. saya sempat berjumpa dengan beliau bersama adik2 beliau. Very friendly.

13) And then Stacy came.. ini ngam timing. Her performance is up to her bilings.. uisehh ok jugak english saya kan. Waktu saya dibawah sambil ambil gambar, tidak perasan pulak saya tengah bergelek.. excuse me.. saya nda pandai berdisco.. Then bila dia nyanyi Gagap... I like..! And then adakah patut ada orang dibelakang saya cakap dia miming.. ooii britney Spears mime..Stacy tak.. ceh wah..panas kunun.. I love you Stacy.. Very good voice projection and control..stamina very good kan? Satu sajalah.. lepas saya review balik photo Stacy, aduhh..my girl ada double chin lah.. Body Stacy looked healthy..Stacy buatlah latihan leher,..whatever u call it..h
ilangkan double chin.. Dia tidak gumuk ..but sometimes peopel are born dengan double chin..nampak macam auntie dia trus.. But I still love her. Saya..?? apa..? saya teda double chin ..tapi kita semua bukannya perfect, tak sempurna..

Overall,..saya bagi 2 bintang saja sebab totally disorganised and I'm sure kamu semua setuju. 2 bintang sebab barisan artis performed well, DJ Othoe very pro (kecuali dia sebut 'Sialan' or was it 'Sial'... oopssss Othoe be careful. Marsidi tu very kritikal tu tau.. kalau dia pin-point nanti .. But Marsidi tu pun bukan bagus butul.. 3 function saya hadir bila ada dia,..semua dia lambat. Typical Sabahan time kah tu?? Tapi tu cerita lain. saya tak suka politik..tapi kalau bawa bercerita..bukan pedas tapi bahaya..

The best part. Teda pun yang tegur saya walaupun saya pakai baju astroboy saya...Ini yang saya mau promote ni hahaha.. itu saja for now.. ciao!

"Love For All, Hatred To None"

5 comments:

JOE'S BIZNES CAFE said...

waahhhh cantik baju ko! mana ko beli? Tapi..mungkin saya tidak banyak bergerak malam tu di konsert tapi..tiada saya nampak anyone wearing an Astroboy shirt? Ko pakai jaket kah?

Astro Boy said...

mungkin jugak... baju tu saya beli waktu saya berada di Singapura. Di KK susah mau cari.. pada pendapat kamu mengenai konsert itu?

Gidong said...

Saya pun tidak nampak org pakai baju astroboy.. mungkin ko ni halimunan huahahahahaha

Astro Boy said...

Paparazi kan..mestilah..hahahaa...

Japrin said...

haha.. nice comment astroboy.. :)