Tuesday, February 24, 2009

KE Top Entertainer Heat 2

















Kepada ahli jawatankuasa KE,well done kerana telah menunjukan kualiti yang cukup membanggakan,..ingin memajukan diri & secara tidak langsung industri seni muzik kadazan dusun.

Perubahan ketara adalah seperti:

1) Pakaian emcee2 kemas, tak selekeh & no selipar
2) Stage dah kena touch up
3) DJ tidak main lagu waktu juri bagi komen
4) Emcee lebih prihatin,confident & nampak dah buat homework. Well done!

Ada suggestion sikit..sedia..?naahh..

1) Teknikal problem – aduh napalah DJ tak prepare betul ni.. another thing, beli or pinjam mixer.. baru lah lagu non-stop.

2) Emcee Ayuki – emcee yang baik mempunyai bahasa badan (body language) yg baik & positif. Sebutan beliau amat jelas & yang penting cik Ayuki pandai bermain dengan penonton. Waktu dj mencari lagu peserta Shane, cikAyuki dgn pro nya naik ke atas pentas & meredahkan suasana. Shane yg nampak ‘lost’ pun nampak relax. Penonton pun trus tidak terasa menunggu. Ayuki rocks!.

3) Emcee Pirut – dengar khabar dia jadi emcee last minute notice. But beliau sangat sporting and bersikap bersahaja namun menghiburkan. Suaranya jelas & natural.

4) Hah ini yang panjang sikit..napalah main emcee yang lelaki tu bila announce peserta2 yang tidak layak balik2 ke hulu &ke hilir mau pas sijil depan pentas... BagiAstroboy,mengganggu ja.. Napalah tidak assign sorang ahli pegang sijil bersama pemberi sijil yang berdiri di kanan pentas. Nak jimat tenaga ahlikah ni?..odoi dogo… Biasanya bila bagi sijil atau hadiah, sorang wanita /lelaki akan in charge pegang sijil/hadiah berdekatan dgn VIP/jemputan khas utk bg hadiah.. yang ni emcee sendiri main pas2… kecoh sikitlah di atas pentas..dia bergerak ke kanan pas tu balik announce. Then dia pas lagi… dia nda penatkah tu?

5) Impak& suspens - Bagilah impak and suspense bila announce pemenang atau yang tak layak. Cadangan cara begini: kalau ada 12 peserta. Pecahkan kepada 2 baris iaitu 6 didepan & 6 belakang. Pastikan setiap baris ada 1 finalis & 1 atau 2 peserta yg kira mungkin hot favourite. “Baris depan, sorang dari kamu akan masuk final.” Then panggil 2 orang tiap kali..” En A& Cik B, maaf kamu tak berjaya”.. Tinggal 4 lagi… Peranan emcee amat kritkal tuntuk menhebohkan suasana. Emcee lelaki malam tu..very monotonous ,not lively..mcm mau tidur kami menunggu.. Bila tinggal 4.. buatlah begini “ Cik C & En D, tampil ke depan”… from there tau lah apa nak buat.. An event penting jika emcee itu boleh menghidupkan suasana.

6) Sound effect bila tengah announce siapa kuar sapa finalis..kan lepas bagus..dj
patut cari sound effect yang sesuai.. Bila announce yang out, cari lagu yg sedihkah, drum roll kah..etc..

7) Tolong mereka; give them tips- hampir semua peserta, bagi Astroboy, tidak ada ciri2 entertainer langsung. Why not ahli jawatan kuasa naikkan 'standard' dorang tu dgn adakah briefing on being an entertainer. Tips 1: Antara lagu 1 & 2 ada gapno music..bagi tips to them interaksi dgn penonton, cerita sikit pasal lagu seterusnya, ada dedikasikah,napapilih lagu tu kah dan sebagainya. Tips 2: Dressing; tiada salahnya jika kita adakan sesi grooming, how to do stage makeup, proper dressing ikut lagu, kasut dll. Inibagi saya initiatif KE untuk menaikkan standard peserta & secara tidak langsung naikkan standard entertainer secara kesuluruhan. Kalau suara bagus, penampilan biasa sahaja,nda nga pulak kan?

Anyway..overall lebih baik dari Heat 1. Dapat 3 bintang...bah cukuplah untuk post kali ni.. ciao!




37 comments:

Unknown said...

Thanks!!! but all the perubahan not becos of ur teguran in dis blog..specially 2) Stage dah kena touch up - Ni pihak pusakag y sendiri buat..ok
and why dun u join our next meeting..banyak u ble cakap rather than create new blog mcm ni kan?? lgpun u kenal kami semua mcm kami kenal u jugak..jadi, no need to penat jari typing here..better lagi kasi kluar sikit tu air liur rite?
and lagi..budget kami nda jugak brapa byk..mau beli mineral water pun masuk budget jugak worr kawan..so, kalau ada kawan y u kenal ( y bukan ajk KENTE ) - pls kasitau durang jgn lg ambik tu air mineral kio hahaha

bah..thanks for ur time mengcreate this Blog, tp kalau u post dlm blog sendiri i think shud be more better n more panas :D ...

till then .......
p/s - thanks jugaklah sudi balik2 everyweek utk KE.. :)

Astro Boy said...

junioh terima kasih.. kalau ada peluang saya memang mau dtg meeting KE..bagipendapat orang luar... masalahnya minggu ni saya beberap projek yg mesti dibuat..i.e.interview dgn betcy michael & Da Prince. Malangnya untuk heat seterusnya heat 3, heat 4 & heat 5 saya tidak dapat hadir.. Outstation tapi saya akan tanya kawan2 amcm the program.. Buat lebih panas..buli tapi sya mau buat slow2.. try power dulu..hahahaha... but overall.. I like

Anonymous said...

I do like all ur comment astroboy.. Not everybody can do this one.. Ko datang dengan hati yang terbuka dan memberi pandangan yang sangat - sangat baik kepada semua. Well done for all of your comment. :) Thanks!

Tompok-Susan said...

GO KE GO !!! ada kemajuan sdh kamu sy nmpk...Gitulahhh

Sumandak said...

Wahahaahahahahahaah! Sia inda bulih komen lebih lanjut... Muahahahahahaah! Lawak tu part yang 'dia nda penatkah tu?'...

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Astro Boy said...

allo Dayve.. dari segi fizikal, nampak fit.. so, no komen kalo nak exercise sikit. Suka ati orang kan.. tapi saya cuma bagi pandangan.. Thanks for your comment.

Astro Boy said...

To JunioH.. kuarkan airliur..? itu saya simpan utk bercium ja..kecuali kalo kamu mau..saya boleh saja. Pasal typing..suka hati saya typing...ramai jugak yang suka typing dlm blog mereka.. tapi nda apa.. kalo ada masa nanti sy cuba hadirkan diri dlm meeting kamu.. Tapi pastikan lighting dlm meeting room cerah, tiada bunga sebab saya alergik bunga. Mineral water nda pa,saya bawa Evian water from France aku sendiri..alergik mineral water murah.. so nanti let me know ya.. ciao!

Unknown said...

Hai Astro Boy,

Saya baru ternampak ur blog. Good, at least ada yang komen tentang KE nie. Saya juga antara penonton pada malam itu yang duduk di tengah tengah. Dan saya pun mau komen.

1. Saya ada attend heat 1 dan heat 2. Memang ketara ada peningkatan lah heat 2 ini pada keseluruhan. Kalau dulu ada yang pakai selipar, kali ini semua kemas.

2. Tentang your komen pasal MC yang buat paling last tu, saya rasa nama dia adalah Tom, itu yang diperkenalkan. Kenapa kau tidak kenal emcee lelaki tu, tapi ko kenal pula emcee Ayuki dan emcee Pirut. Tom, saya rasa adalah article writer KE (cuba ko check di web KE), selalu juga keluar Sabah Times yang dia tulis. Well tidaklah berapa malatup cara dia tulis tapi cara dia kasih sampai sesuatu, at least orang boleh dapat lah the information. Maybe ko kena pergi berkenalan dengan dia supaya next time boleh sebut nama dia, instead of "MC lelaki itu".

3. Saya rasa tempat itu Pusakag panassss... bila lah dorang pasang aircond tu? Harap KE boleh cari venue yang lebih sesuai lagi pada masa hadapan.

3. Saya rasa cadangan JuhnioH supaya Astro Boy join ini AJK KE adalah bagus at least boleh kasih improve dari masa ke semasa perjalanan KENTE ini. Mereka mungkin memerlukan input. Dan mana tau, mungkin AstroBoy boleh jadi one of the MC, who knows.

4. Saya selalu attend activity KE since last year tapi mungkin dorang tidak perasan saya. Sy ada attend itu Red Carpet Party last year. Kalau tidak silap, Tom MC dia itu malam dan cara pengendalian dia tu malam tidaklah hebat sangat sebab dia cuma kasih kenal kenal artist yang menyanyi. Tapi, let say kalau KE suruh Astro Boy jadi MC untuk ini KE NTE, jangan kau ikut cara itu MC yang satu time Red Carpet dulu yang arrange itu games malam tu. Entah sepa nama dia tu. Lupa... HE WAS HORRIBLE macam syok sendiri saja di atas stage. Dia macam hyper active, and saya dengar group sebelah meja saya cakap, "itu MC tu mcm memaksa orang saja, tiada pun urang mau dengar dia" So.. kepada KE harap next time pilih MC yang betul betul sesuai untuk sesuatu acara.

5. Saya notis heat 2 KE NTE ni pengendalian dia lain dari Heat 1. Even cara mereka kasih keluar peserta time penyingkiran pun berlainan sedikit kali ini. Saya rasa mungkin mereka sudah araange kelainan ini setiap heat. Entahlah, harap ada orang KE yang boleh terangkan. Tapi apa yang penting bagi saya, penonton dapat tahu siapa yang masuk ke final nanti.

6. Saya rasa itu saja... kepada AJK KE jangan marah ya komen komen saya ini.

Tapi I must say WELL DONE to KE kerana berani menyahut cabaran ini. Bukan semua orang boleh buat ini benda. Ianya memerlukan determintation. Soo Good luck KE !!!

RTM Boy

mylifeopinion said...

hebat la u ne...but, ko kasi tapuk identiti, pun sia kenal suda...hua..hua..but nice komen la. siuk baca..but,..nanti sia sambung k.

Unknown said...

dear astro boy

wahhhh bukan main hot lagi ni site ah....sampai mineral water pun kaampai dalam ni ah. sedarlah diri tu sikit kau membesar pakai air apa juga. Local punya bah jan lah ming o over mau evian. ahhhh cuba labah tinguk budget. tiada masalah bah tu kalau ada budget...bukan lagi evian kama tapi tu kilang dia sia bawa sini.free flow lagi.kamu bawalah container kamu tapau berliter liter air evian.

the ideas are ok tapi TIADA ORIGINALITY. mcm mau ikut style american idol mcm juga akademi fantasia. but anyway it can be done depending on the budget right.

amacam org di luar sana....sponsor-sponsorlah buli juga kasi up kita punya event-event ni.tiada masalah bah tu kan memandangkan banyak yg memiliki DSLR yg the in thing sekarang.

tapi whatever it is i would like to congratulate everyone involved in the event and there's always room for improvement. bukan semua ada guts rite to go up on stage and pergi ke hulu ke hilir : )


bah jan kama marah ni komen tulus ni!!!!

mylifeopinion said...

wow..sia pembaca setia ne..teruskan....

Unknown said...

AHhhhhh i'm back!!

Sia pun ada lagi mau komen. Sebenarnya lama sudah bah ni terperuk di dada ni.

oleh kerana komen-komen ini semua untuk memajukan diri dan kebaikan semua supaya membuka minda dan SEDAR yg bukan semuanya PERFECT.

saya ingin mengambil peluang ini untuk memberi komen tentang satu acara yg di anjurkan oleh kelab 02C *clap clap clap*

Ada suggestion sikit..sedia..?naahh..

1. MODEL
My first thought was WTF!!Saya tengok cuma satu dua ja model-model yg layak. yg lain cuma ...kasi cukup korum ermmm whats the word.....yeahhhhh MONGINGUNGUT saja. Bukan apa tapi tidak ada special requirements kah untuk mengikuti pertandingan tersebut??Mestilah set the standard right.ok nvm....ni kalau tyra banks nampak ndak kah malu....nanti dia ketawa-ketawa sampai termuntah air evian dia.

2.LOKASI
Yup..... lokasi oklah.tia tau pula rumah yg usang tu cantik pula kan bila diambil gambar.ohhh lupa free bah tu kan. tia payah bayar to take pics sana.

3.TEMA
hmmmm i understand tema waktu itu adalah Gothic.fuiiyoooooo ckp ja gothic trus mata kana kasi hitam pakai eyeliner sama bila snap gambar muka kasi garang-garang. Please do in depth research ya there is more to it.

4.COSTUME
Baju totally out. Patut the organiser sudah buat research and carilah sponsor untuk pakaian-pakaian gothic.Baru ada kick.


5.MAKE-UP
Too simple and no variety.ada yg bedak setakat muka ja tu leher lupa kena paitung.atau the bedak tia ngam with skin colour??y teda action on this....hmmm

6.TOLONG MEREKA,GIVE THEM TIPS
Yup.the organiser should brief them.guide them.do research...you know cam antm kan tyra and the gang will give talks and help them with issues depending on the topic chosen.

soooo the point is kita di sini cuma ingin menolong sesama kita untuk menaikkan lagi martabat kadazandusun,MENYEDARKAN mereka yg bukan semua nya PERFECT and if you think you have what it takes then DO SOMETHING!!!

p/s: siok pula rasa kalu semua keluar dari dada ni kan.cant wait for the next event held by 02c....go go o2c goooooo....

mylifeopinion said...

wow...sia masih juga membaca..opps..kuar suda O2C sini...

Unknown said...

hi there mylifeopinion......kewl bah kan baca2 ni blog....jan lupa sambil tu minum2 evian ehhhh kopi o

XiGorX said...

Evian???? we are not talking about O2C bah ni kan...RIght??? why suddenly ada o2c punya cerita pulak ni..wakakakakkaka...lucu la ko evian.....the thing is...O2c punya activities are mostly impromptu...maksudnya, kami bukan plan berbulan bulan tuk buat tu aktiviti...smua aktiviti adalah social activity semata mata....yg kami pi ming model2 jadi grunge tu suka ati kami la, bukan kami mau jadi model betul...that is for our own blogs and for our own very passion only....and we have the camera, suka ati la bah....but, why are u talking about O2C when the topic here is KENTE...???....anyway, kami langsung teda guna budget or teda sponsors tuk buat aktiviti2 kami, smua hasil usaha sendiri...we enjoy doing it....nanti sa sambung lagi

XiGorX said...

Evian....pasal tu air pun ko kecoh juga kan...sa pun ada ambil baitu air yg kana kasi taruh dekat tu pintu...but, hey..I was invited to take pictures.....share2 harta tuhan jan talampau kedekut walaupun teda budget....

Unknown said...

aiiii panas kau ging...

steady na ikaw....kau salah satu 02c kah ni.wowww so defensive.....

itu baru sia yg comment belum lagi si tyra....

whatever it is everyone is entitled to their very own opinion.

dari 02c pi cara posing ming model-model and dslr kau terasa ni kan??

you got a problem??....then solve it yourself

mylifeopinion said...

wow..adakah ini akan berterusan? dimanakah astroboy yang begitu panas? kemanakah menghilangnya beliau? kewujudan XiGorX sangat menjadi tanda tanya...apakah sebenarnya berlaku? kita tunggu dan lihat.

dimanakah kau astro boy..dan RTM boy

XiGorX said...

Evian...you are too shallow....I think you're not mature yet....budak2 lagi kali la..whoever you are, not my concern actually....I have no problem here, you're the one who seem to have one....mcm la KENTE tu ko yg punya...ko punya project....? maybe la...tapi, komen2 yg membina tu dingar la bah, ko nda buli kasi sama KE dan O2C...KE ada members and each of you ada tugas2 masing2...and then, you can go out and look for budgets, and you can actually improve alot....o2c,on the other hand sekadar social group...group of friends....oleng2 circle..Ko paham kaitu? sa rasa ko nda paham....nda pa la.... anyway, smua komen2 ko tu langsung nda masuk akal..sbb ko nda tau apa tujuan kami sebenarnya tuk buat aktiviti2...while, we know apa tujuan KE buat KENTE....and we have our base to comment...bukan sekadar cakap2 mulut sahaja....hahahaha...

Having said that, I'm not against anything...not against KE or KENTE or you even...I don't know, don't wanna know who you are and don't give a damn...I love taking pics, thats why I come to KENTE....and I go to Pusakag, coz the drinks are cheap...

Unknown said...

Saya mau bertanya "WHO IS THAT HORRIBLE MC FOR THE GAMES DURING THE STAR STUDDED NIGHT RED CARPET MC" as claimed by RTM Boy ??? Saya termiss bah dis part......??

To JunioH.. kuarkan airliur..? itu saya simpan utk bercium ja..kecuali kalo kamu mau..< OMG! R U GAY??

XiGorX said...

tah la....nampaknya, smua aktiviti yg di kendalikan oleh KE ni smua ada ja kelemahan...MC nda bagus la, MC not dressing properly...but MC yg KE ambil ni bukan bekerja sebagai MC tuk hidup...tu kita smua harus faham la...kalau dorang nda bagus, pa buli buat la kan...but...Kasi improve tu, that one can be done....

Cerita2 lama pun mau diungit2...langsung nda pro...

OMG R U GAY?....ask yourself dulu kunun....married with children..and still GAY...single and being GAY....that's personal preferences...I think la...and it shouldn't be an issue....

Gidong said...

Bah Evian saya mau kuot komen ko pasal O2C sebab saya seorang dari ahlinya ... supaya nda ada yang keliru pasal O2C punya yg kami panggil "ming"model model tu ...

EVIAN CAKAP:
My first thought was WTF!!Saya tengok cuma satu dua ja model-model yg layak. yg lain cuma ...kasi cukup korum ermmm whats the word.....yeahhhhh MONGINGUNGUT saja. Bukan apa tapi tidak ada special requirements kah untuk mengikuti pertandingan tersebut??Mestilah set the standard right.ok nvm....ni kalau tyra banks nampak ndak kah malu....nanti dia ketawa-ketawa sampai termuntah air evian dia.

GIDONG CAKAP :
Next time boleh kah buat HOMEWORK atau at least tau apa tu "ming"model2 O2C buat ? sebelum keluar MAKIAN "what the FUCK" dari mulut ko ... ONTM bukan SATU PERTANDINGAN, jangan SALAH ANGGAP bahawa O2C adalah satu pertandingan ( next time FAHAMI dulu apa yg org buat dan jgn TERUS JUDGE hanya keranan namanya terselit THE NEXT TOP MODEL ), acara tu HANYA dibuat untuk mengembirakan ahli2 O2C semata-mata dan tolong BACA ni dgn BAIK BAIK, IANYA LEBIH KEPADA JENAKA antara ahli2 utk mengisi masa lapang yang ala ala ANTM .. wah nda sangka acara JENEKA spt tu pun ada gak komen "PUJI" yg ko bagi *clap clap clap* ..

Kami nda kisah pasal TEMPAT, MAKEUP , KOSTUM ... kami mana paduli .. kami buat suka hati kami .. TIADA HALANGAN, TIADA TEKANAN dan TIADA UNDANG2 .... TUJUANNYA adalah HEPI HEPI UNTUK AHLI SAHAJA .. sekali lagi UNTUK AHLI SAHAJA .. kalau ko nda kenal siapa2 ahlinya sila ke http://o2c-family.blogspot.com

So apa kaitannya dgn KENTE ? ... NOTHING !!!! ko cuba cari "benda" lain yang langsung tiada kena mengena dgn posting dan cuba menunjukkan betapa "bijak" nya analisis yang kamu buat TETAPI kamu buat analisis yang MENYIMPANG. Kita kalau buat analisis kena buat berdasarkan PEMAHAMAN tentang apa yg berlaku .. kalau setakat kita lihat permukaannya saja dan terus buat analisis tentang isi nya berdasarkan PERMUKAAN anda SALAH dan MENYIMPANG ....

Sori to say saya sebagai ahli O2C bukan kerna defensive TETAPI kerna ingin bagi kefahaman kepada yng BLUR dan TIDAK FAHAM apa yang dia komen ...

Last but not least :
ONTM BUKAN PERTANDINGAN ..

Unknown said...

ni lagi satu yg terasa ni tau.....

bah bagus labah tu.......IT SHOWS YG KAMURANG PANDAI CKP JA TAPI BILA KAMU YANG KENA TEGUR....MALATUP TRUS!!!

tapi satu sia mau puji *clap clap clap* kamu tetap dengan group kamu saling tolong menolong saling defend mengdefend.

TAHNIAH!!!!

mylifeopinion said...

wow..sia terhibur la...teruskan..siuk pla ne..sori semua, i lost of idea apa mo cakap..sebab sampur2 suda..so better sia sebagai pembaca yang setia la..teruskan and good luck

XiGorX said...

yaaaa...that's what friends are for bah...lagi pun teda bah kami mengutuk siapa2 di sini...kalau ko baca butul2 pa yang kena tulis, sedikit sebanyak ada betulnya juga...yang tidak berapa ngam ko rasa, abaikan saja la...yang ngam, and u think it can be done, why not...afterall nobody's perfect, tapi jan la nda mau buat perubahan to be a little bit perfect....Terima kritikan yg membina, buang yang nda membina....simple....tapi ko pi cakap pasal O2C tu....Heran la bah juga...yang teda2 pun ko mau pi condemn...hahahahahaha....well at least ko tau juga we did Red Glam Party and it was actually a success wlupun bukan smua ahli O2C melibatkan diri...ehemmm.....

akhir kata, sambut la salam damai...dan mari la bersama menuju kejayaan...Gituuuuuuuu....

huahuahuahuahuahua

Astro Boy said...

taddaaaaa,,,!!! Astroboy baru habis lawan raksasa di angkasa.. Sila baca blog..

Unknown said...

yaaaa sia sambut lah ni salam damai kau tu.........ooopsssss talapas.


yg penting kau paham juga kan yg nobody's perfect. cos if you read carefully teda pun sia menuding jari kepada sesiapa pun. kau ja tu xigorx yg melebih lebih terasa. almaklumlah nokolobi lado!!

mylifeopinion said...

wow..ini kesudahan perbincangan ini? i need more( batu api ne)

XiGorX said...

teda la...sbb sa rasa buang masa butul mau response2 ni...such an insult to my intelligent la kavagu zou la....jadi biarkan begitu...lagipun sudah salam damai juga ni...kita tunggu cerita yg lebih hangat dari Astroboy ja la...buat masa ni, sa tumbuk2 dulu ni lada kasi jadi sambal...mana sudah tu belacan tu....wakakakakakakakakaka.......

walaupun sa nda nampak ko punya tundingan jari tu, tapi sa tau juga tu jiwa ko bergelora...jadi ko pi minum evian dulu ka, kupi2 dulu ka...kasi tenang2 tu jiwa...

ciao....

mylifeopinion said...

adui, gersang trus sia ow dengan ke"humble"an ko ne XiGorX. bagus2..suda berpunya ka? sudila aku menatang minyak yang penuh...(kita gurau2 dulu mau kasi hilang tu gelora jiwa)

XiGorX said...

ya....begitu la yg seharusnya...wakakaka....humble la mengkali ni...sekadar nda mau mengeruhkan air yg sudah bertukar warna jadi milo ja bah sa ni...hahaha

Unknown said...

kesian gia dia tia tau yg dia pi jawab tu backfire balik sama dia.

if it was such an insult to your intelligence ya not intelligent btw then you shouldn't have voiced out whatever you had to say from the beginning. It means that you're not using your brains at all...only after reading and replying or shall i say defending yourself then only you realized it rite.

so think before even saying or making any statements that would only make you sound like a fool.

thank you and i rest my case!!!!!

Gidong said...

EVIAN CAKAP :
ni lagi satu yg "TERASA" ni tau.....

bah bagus labah tu.......IT SHOWS YG KAMURANG PANDAI CKP JA TAPI BILA KAMU YANG KENA TEGUR....MALATUP TRUS!!!

GIDONG CAKAP :
Saya tidak "terasa" utk jadi "bodoh" dgn Komparison yang ko buat antara KENTE dgn ONTM sebab ko TIDAK dapat menbezakan dua perkara yang TIDAK SAMA .. terima fakta bahawa ianya dua hal yang TIDAK SAMA .. ko salah bagi ANALISIS YANG SAMA untuk DUA HAL BERBEZA ...

utk perenggan kedua ko tu AT LEAST melalui cadangan dan pandangan kita juga bagi input walaupun tidak secara langsung dan nda perlu lah sa cuba buktikan yg mungkin kami juga pernah anjur bla bla bla NO POINT .. sebenarnya ko sudah lama malatups .. sa nda tau ko ahli KE atau tidak tapi Saya juga ahli KE dan menyokong PENUH semua yang KE jalankan ... tu lah masalahnya kadang2 ada ORANG LEBIH SUKA BERSELINDUNG DI SEBALIK TOPENG TANPA NAMA ( identiti ) .. tanpa identiti kita hilang kredibiliti utk sampaikan sesuatu yg mungkin berguna.

Kita harus boleh bezakan 3 jenis "pandangan" individu spt:
1. TEGURAN - sesuatu pandangan yg dilakukan utk perbaiki pihak lain atas sebab ada bukti kukuh.

2. KRITIKAN - dlm hal ni kita harus selektif, kritikan yg membina kita ambil, kritikan yg menjatuhkan kita abaikan.

3. GOSSIP - Lebih kepada iri hati dan menjatuhkan pihak lain . ABAIKAN dan JANGAN AMALKAN.

XiGorX said...

Evian...I was just being nice since I know you...and there's no point...ko cakap sampai mulut ko kuyak pun teda guna juga tu...I'm being more human and being more intelligent not to make such a big deal about something which bring nothing to me...and you go on being such a pussy about it as if your life revolves around that matter only...Come on...Grow up kampung boy...your words are baseless, idiotic and so childish....I know so many things about you and you're not special at all to compare with any other human being...you're no one....and have you been using your brain lately?...nope, I guess not....stop being such a pussy then....

mylifeopinion said...

profesional la you all ne

George Duat said...

Wow.. so many unfamiliar nicks.. ada a few saja yg sa kenal. Alangkah bagus kalau pakai saja nick yg familiar... Walau apapun, tidak kira siapa yg cakap, good opinion tatap good opinion.. so thank you kepada yg memberi komen dan kritikan membina! Kepada yg memberi komen dan kritikan yg teda kaitan tu, hmmm..

Saya teda la mood mo ikut serta kamurang berdebat ni.. cuma apa yg kena buat dlm KENTE setakat ini, dari segi kewangan itulah yg termampu. Kalau mampu, siapa yg tidak mau buat yg lebih grand, betul ka? Apa yg bulih 'up' kan lagi tu, akan diusahakan.

Satu lagi, mcm ada certain nick yg cuba 'hentam' program anjuran O2C.. Saya harap member O2C faham, itu hanyalah pandangan peribadi dari nick itu sendiri, BUKAN dari Kadus Entertainment.

So, akhir kata, saya rasa yg paling bagus adalah bekerjasama, dan menyokong antara satu sama lain, baru bulih maju. Perfect atau tidak, yg penting sudah cuba buat dan keinginan untuk buat yg lebih bagus! Kritikan dan komen yg dibuat secara berhemah and in 'good faith' semua orang boleh terima, dan perlu.

Terimakasih Astroboy atas kritikan anda. I will extend an invitation to you to be in our committee for our next program.

Tq.

Astro Boy said...

Hello Gogds,.. thank you kerana memahami. Saya sebenarnya bukan buat kritikan..cuma komen-komen yang positif. kadang2 saya ni buat komen dlm bentuk joke..kalau ada yg tak faham..saya ok saja.. no problem. Saya cubalah datang ke meeting kalo ada masa.. TQ all kerna bagi komen.. harap teda yg kecil ati..jangan ah..capat tua nanti