Thursday, February 26, 2009

GAY? Evian Water? MC yang Ter-Over??

Ooii panasnya di sini. Astroboy baru balik dari melawan raksasa diangkasa lepas.. Of course Astroboy menang.

Astroboy to JunioH: hahaha,..kamu lucu and nasib pandai tahu antara joke,fiction & realiti. Astroboy GAY???!! Saya karekter fiction, robot.. teda perasaan seksual. Lagipun saya tidak mendiskriminasikan seksual mana2 pihak. Inikan tahun 2009, isu tu bukan isu panas atau yang mengherankan kecuali mereka2 yang masih hidup dibawah tempurung. Tapi nasip kamu tidak kan? Isu “who is the horrible MC for games yg ter-Over siok sendiri waktu Star Studded nite?” Sorry,I have no idea sebab Astroboy belum dilahirkan. Tapi pada pandangan saya, if he is horrible, sipak dia (tapi jgn kuat2, nanti kena saman,..susah) & jgn involvekan dia dalam mana2 event. Buang masa! Kalo pro,ok jugak kan!? Ini nda pro kah? Kalau tak pro,then KE patut diberitahu untuk ambik emcee2 yang pro…baru gempak. Sediakan budget lebih sikit. Tapi kalo tidak ada budget & emcee2 terdiri dari mereka2 yang ada komitmen utk menjayakan program,ok juga bahkan? Tapi,pastikan buat port mortem then pas tu improve mana yg patut. Amacam buli?.

Astroboy to RTMboy : I like you, komen yang sungguh cerdas. Sori, Astroboy tidak ingat nama emcee the guy, Tom, baru saya ingat. Sebab bila Astroboy pigi belakang mau curi tgk listing (saya ni tak tahu malu..rumah orang suka2 masuk..), trus saya nampak notis” “Participants & committee only”, trus saya pun respect kunun & beredar..tidak sempat pun tulis nama barisan peserta. Sori ye Tom. Pasal pemilihan emcee, I agree dgn kamu utk pilih emcee yang baik. Event begini membuka mata ahli ajk, baru dorang dapat menilaikan sapa yg bagus,sapa tidak. I agree dgn Xigorx, emcee2 mlm itu & sebelumnya bukannya pro sebab bukan kerja sepenuh masa, they did their best. Hasil komen Astroboy adalah utk self-improvement mereka ja. Kalo tidak mau improve & being defensive dan karas kepala,..suka hati orang itu. Tapi the best ones are the ones yang akan memperbaiki diri. Emcee Sumandak improved(I like her hair).

Astroboy to Evian: Waaahh..coincidence pulak nick kamu dgn Evian water aku. Sebenarnya,disebabkan saya robot, mineral water Evian yang mempunyai nilai sodium/Nacl yang rendah saja boleh diterima.. Spritzer buli jugak tapi kadang2 takut berkarat. You said,”your ideas are OK,tapi NO ORIGINALITY”.. pas tu ko compare dgn American Idol…Waaaahhh!!! Komen yang sgt positif!! Maksudnya, komen saya taraf antarabangsa! Kalau macam tu, why not KE cuba jugak kan..? International oh seperti komen kamu bagi. Thank you. Tapi yang ko cakap ikut budget,.? Napa lah pulak the action perlukan budget? Adakah emcee perlu bayaran lebih untuk buat atau cakap sesuatu yg seperti saya suggest? Mcm tak perlu budget lah tu Evian..

Pasal minta photographer sponsor.. bukan kah pihak AJK yang in charge cari sponsor? Saya blur..(mana Evian water aku tu)..Bah,..ko bagitaulah photographer sponsor duit, walaupun bagi saya tidak logik,sebab semua cameraman/woman buat secara volunteer tak dibayar.. bukan kah tu satu sponsorship? Evian,Evian,.. Next pasal O2C? Sapa & apakah itu? Saya tidak ada komen pasal O2C pun. Kamu salah ‘rumah’,..patut komen diblog O2C. Salah alignment kamu Evian, bagus minum Evian water.. Lagipun,mana satu O2C ni? Saya check website, 1) O2C- theology blog, keagamaan ; ini saya tak nak komen,I love religion. 2) O2C – Gay blog, saya no discrimination on gay people 3) O2C Family – ini macam budak2 social group seperti cakap Xigorx.

Memang betul cakapXigorx & Gidong, obviously member O2C. Evian,bila nak compare, buat perbandingan biarlah ‘apple to apple, durian dgn durian’. Ko buat komen compare KE dgn O2C. KE kan organisasi, persatuan yg ada purpose..for community. Kalau event yg organized by KE, patut dikomen untuk pembangunan, improvement & productivity organisasi itu. O2C family yang dikomen oleh kamu adalah group main badminton, pigi mandi air terjun,bergambar2 suka hati tiada kena mengena dengan community, panel juri, penonton2,..eehhh..kamu OK kah ni Evian,..nak minum Evian water lagi? You mentioned to Xigorx” you got a problem, solve it yourself’. I think, Evian,..you are the one yang ada problem mental sebab kamu tidak dapat rationalize,…komen pasal KE kamu tiba2 hilang skru… cerita pasal satu kumpulan suka main badminton & suka bergambar2.. Semua orang suka bergambar & letak gambar diblog.. Kamu judge mereka? Hmm…patutlah ahli O2C heran… isshh.. Jangan Evian, lubuk ni. Nanti orang pulak judge atau label kamu ‘confused’…. Pendek kata: Evian, ini blog Astroboy bukan blog O2C. You are barking at the wrong tree! Ko pigi blog dorang ya.. ko komen habis2..

Astroboy to Mylifeopinion : Mari kita gi minum kupi & makan goring pisang? I like lemon the ping …sila2..

Astroboy to Xigorx & Gidong: I agree,memang patut kamu mempertahankan social group kamu…. Sebab kamu bukan satu persatuan atau organisasi yang iklankan sesi kamu bergambar, main badminton.


baiklah thats all..Astroboy ada tugasan baru di Planet Metrupedan di angkasa Sefgroxros. Ciao!

5 comments:

XiGorX said...

salah alignment, barking at the wrong tree, hilang skru....emmmm...need I say more?...nda payah la kan.... lalalalalalalallaa

mylifeopinion said...

adui..sia rasa macam mau minum bahar la...adededeh..( wow..it was proved la..my technology was successful)

Astro Boy said...

dear all,..mari kita ramai2 minum bahar and enjoy life becoz it's so worth it.

GuRaNgAk said...

Tried my best to digest what i've juz read but to no avail. Nanti la sy tnya si Mesh a.k.a XiGorX masa siurang ber'oleng-oleng' nanti :p

p/s ..but still i can feel the 'heat'..i think so..hehe :p

GuRaNgAk said...

Deym, now only i know the story behind.. i Read this one first before reading all those !@#$%^&* comments ealier hahaha..
Btw, being just a mere reader here, i shud say..Poor Evian. Keep up the good work AstroBoy :p